joh 16:5

sanningens ande

Nu går jag till honom som har sänt mig, och ingen av er frågar mig:Vart går du? Men eftersom jag sagt er detta, är era hjärtan fyllda av sorg. Men jag säger er sanningen: det är bäst för er om jag går bort. Ty om jag inte går bort,
kommer inte hjälparen till er: Men när jag går bort skall jag sända honom till er. Och när han kommer skall han överbevisa världe om synd, rättfärdighet och dom. Om rättfärdighet, ty jag går till Fadern och ni ser mig inte längre.
Om dom, ty denna världens furste är dömd. Jag har ännu mycket att säga er men ni kan inte bära det nu. men när han kommer, sanningens ande, då skall han föra er in i hela sanningen. Ty han skall inte tala av sig själv, utan allt det han hör skall han tala och han skall förkunna för er vad som komer att ske. Han skall förhärliga mig, ty av det
som är mitt skall han ta och förkunna för er. Allt vad Fadern har är mitt. därför sade jag att han skall ta av det son är
mitt och förkunna för er.

Kommentarer
Postat av: anki

bra jonathan

2010-03-22 @ 21:01:59
URL: http://preisehim.blogg.se/
Postat av: Anonym

tänkte skriva ett kort på dagens på fb och ett långt en gång i veckan

2010-03-27 @ 21:01:41
Postat av: Anonym

tänkte skriva ett kort på dagens på fb och ett långt en gång i veckan

2010-03-27 @ 21:01:42
Postat av: en aningen förvirrad

tjena! jag e en kille på 13 år som är liiiiite förvirrad! de flesta jag frågar tror att jag är oseriös och bara löjlar mej och spelar allan och sånt. och många blir även arga när jag ställer denna fråga. så jag har valt att vara annonym för det kan ju vara vissa som tar illa upp om man säger så. men nu till frågan:



om jesus var gudds son, måste ju maria varit otrogen mot josef ju! eller är det bara jag som fått alting ifrån bakoten?



och snälla, ta inte detta som en förolämpning som alla andra! jag menar inget illa, jag är bara nyfken och vill veta hur det hänger ihop.



och om man har syndat, vad kan man då göra för att få saken att bli bättre? och förlåter värkligen gud ALLT?



skulle gärna villja få svar, du kan väll svara på något sätt som tillexempel lägga upp detta som inlägg och svara eller svara här på komentarer.



blir som sagt vääldigt tacksam för svar.



gud välsigne er allihopa!

2010-04-05 @ 23:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0